Tävling idag

Idag var det som rubriken lyder tävling, och en riktigt mysig sådan. Kom till tävlingsplatsen vid 9 och byggde en bana. Klockan 10 körde vi igång och var klar med första omgångarna vid 11. Då hade vi alltså hunnit med krok svår, medelsvår och lätt på en timme. Startade bara krok medelsvår med Monika och hon gick på 2+2 i första. Hon kändes i alla fall mycket lugnare nu än förra tävlingen och jag hoppas att det inte bara beror på att hon var brunstig. 
 
Vi funderade på om vi skulle ha någon lunchpaus, men vi kom fram till att det var överskattat, då vi ändå skulle vara klara en timme senare. Så alla fyra gick istället för att köpa glass på mataffären då vädret faktiskt var väldigt fint. Så fint att när vi kom tillbaka och byggt om banan så ville inte Monika hoppa mer. Då satte brunsten igång, 10 månader gammal och jag hoppas verkligen att det slutar innan Midnattssols. 
 
Klockan ett var vi klar, hade plockat undan och jag var påväg hem med släpet som ska bo hos mig tills vidare. Passar perfekt då jag kan låna klubbens hinder och träna med Emlis, hihi. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback