Lite mer än vad jag tänkt mig...

Igår skulle jag bara träna med tre av mina kaniner, Elma, Monika och Findus. Så jag satte upp min bana bestående av en vattengrav, raken, japan, berget och parkbänken kombinerat med gulantrean och schacket. När jag hoppat klart med de tre tänkte jag, varför inte testa med Lea, Mongo och Malva? Så hoppade elit med Lea, svår/medel med Malva och medelsvår med Mongo. Alla tre ställde upp och ingen la sig för att brunsta. Till och med Malva, även om jag kanske inte borde satt upp en svårbana till henne. Sänkte till medelsvår och då hoppade hon superfint, kom igång på slutet. Det som chockade mig mest var att alla försökte, på sin nivå liksom. Funderar nästan på att ta med Monika, Findus, Lea, Mongo och Malva till vår kvällstävling bara på skoj liksom. Men får se hur det blir med det. Lite dålig stämning när man försöker ta med 5 kaniner + hinder och packning på bussen liksom.
 
Idag fick jag även hem pellets och en något chockad Julia öppnade paketet och hittade min 8 kg säck med cuni complete, men även en 3 kg säck med typ gnagarblandning från Versele Laga. Vet inte vad jag ska göra med den eller om jag vågar ge mina kaniner av dem då jag hört mycket dåligt om gnagarblandning, men tyckte inte att produktens värden var så hemska:
16 % Protein, 3,5 % fetthalt, 14 % råfiber, 7 % råaska, 1,1 % kalcium, 0,55 % fosfor
gämfört med cuni complete som har:
14% protein, 3% fetthalt, 20% råfiber, 7% råaska, 0,6% Kalcium, 0,4% fosfor
Visst, det låg ju under cuni, på allt utom fetthalt hehe, men ändå bättre än tex Kanin & Marsvin och Stample. Så funderar på om jag ska blanda ut med min pellets och ge till typ Elma och Maja (och hennes ev bebisar) så deras foder får upp fetthalten lite. Skulle aldrig våga ge bara det till någon kanin, men antar att det är ofarligt om man blandar ut. Känns onödigt att slänga säcken liksom. 
 
Finaste findus. <3 Justja, glömde nästan bort att min duktiga bebis Uniq's Beautiful Temptation debuterade svår i huvudstaden idag och vann. Stort grattis Elin och Muffin! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback