En helt vanlig dag med kaninerna, eller?

Idag hade jag inte mycket tid att lägga på kaninerna, tyvärr. Jobbade hela dagen på pappas jobb och när jag kom hem snurrade huvudet av alla siffror. Så fick bli en snabbis hos kaninerna, gav dem mat, vatten, gräs och en snabb klapp innan jag gick in igen. Imorgon blir det bättring från min sida och städning av alla burar och hoppträning med Elma, Monika och Findus är inplanerad. Får peppa mig själv lite då jag tycker att det är ganska drygt att packa ur släpet haha. Behöver även städa kaninstallet lite då det är hö precis överallt och börja planera lite vad jag ska ta med mig till österjörn då jag åker dit på fredag. 
 
Apropå tävlingar så kommer jag inte kunna åka till Falsterbo i år tyvärr. Tycker det är otroligt tråkigt då jag sett mycket framemot det, men fick inte ledigt från sommarjobbet och kan därför inte åka. Jobbar många helger i Juli och Augusti så missar många tävlingar som Falsterbo, Norrland, Vårat KM, Västerbottens KM, Svartvik osv vilket känns väldigt tråkigt då det är på sommaren man vill tävla. Får trösta mig själv med att jag i alla fall får åka på Tredagars och har pengar till New York resan i höst.
 
Känns lite som att det här året är ett mellanår, då jag i princip inte har några kaniner i dagsläget att tävla med. De flesta är otränade, brunstiga eller har tappat viljan inom hoppningen, men jag är för fast vid dem för att sälja dem. Får försöka träna upp de jag har och har även visat intresse på en kull som jag tror kommer bli superfin, samt att jag vill behålla en hane från min nästa kull. Drömmen skulle även vara att få behålla Findus då han snott mitt hjärta nu när Agnes flyttar till hösten, men jag tror inte hon vill lämna ifrån sig världens grymmaste kanin. Är även väldigt sugen att para både Riva och Lea till hösten och behålla en hona respektive hane, men vi får se om det blir av.
 
Låter helt galen som vill ha fem kaniner till, men det lär ju aldrig bli så att alla fem + Ture som flyttar hem till mig, utan det är mer kaniner jag skulle kunna tänka mig då jag i alla fall vill ha någon till än de jag har nu. Känns som att det skulle vara dags för en hane haha, men det gäller ju att allt ska stämma och vill inte köpa in för många samtidigt, utan lägga tid på varje unge. Vilket jag tyvärr inte hunnit så mycket med Monika, vilket märks tyvärr. Börjar ju gymnasiet till hösten och vill satsa mycket på det också. Man räcker ju inte till allt och då känns det som att ha mer än 7 kaniner inte är möjligt. 
 
Mitt i alla planneringar för framtiden får jag inte glömma bort mina hjärtan som bor här hemma just nu och att de och deras välbefinnande kommer i första hand. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback