Pyssliga Julia har varit i farten...

Idag var det en "riktig" pysseldag för mig då jag var tvungen att laga malvas sele som gått sönder för någon vecka sedan. Själva spännet försvann när jag skulle knäppa av selen och jag har länge funderat på hur jag ska fixa det, men nu har jag kommit på svaret. 

Jag tog fram en metallgrej som man har runt kompostgaller och klippte av en bit med tången. Sedan böjde jag den med hjälp av hammaren och avbitartången tills att det blev en ögla. 


Resultatet blev väl ok, men bättre än att inte kunna använda selen alls. Det bästa var att metallbiten var så tjock att den fick plats i hålet. 


Resultatet på långt avstånd. 



Hoppas ni fick någon ide om hur ni kan laga eran sele som gått sönder. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback