Mycket jobb med att ha kaniner.

Idag blev det full rulle när jag kom hem från Emma. Hämtade ungefär 1000 säckar hö tills att mina armar dog, mockade lika många kaninburar och gick ut och gick med lika många kaniner. Maja och Lea fick vila eftersom de tävlade igår och jag brukar alltid låta kaninerna vila dagen efter tävlingar.
 
Även om det är superjobbigt och man inte alltid är taggad att städa åt kaninerna så är det ändå mysigt och jag skulle inte vilja byta bort det mot något. Det är ju ganska svårt att märka på kaniner att de blir glada, men naiv som jag är så tror jag faktiskt det.
 
Kaninerna fick även nya grenar. Brukar ge dem gran på vintern då jag har hört att man inte ska ge dem björk på vintern. Vad ger ni era kaniner på vintern? Brukar ni ge kvistar och isåfall vilka eller brukar ni köpa leksaker som de kan gnaga på? 
 
Måste även berätta att jag nu är anmäld till SM i rak och längd med min älskling. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback